Je oblastní kód Indianapolisu poctou pozůstalým po námořní tragédii?

Obrázek přes Wiki Commons

Nárok

Město Indianapolis bylo přiděleno předčíslí 317 jako pocta počtu přeživších potopení USS Indianapolis .

Hodnocení

Legenda Legenda O tomto hodnocení

Původ

Na rozdíl od místní víry mezi některými našimi čtenáři v Indianě se nezdá, že by původní předvolba hlavního města státu byla inspirována námořní námořní tragédií v roce 1945.



Podle některých Hoosiers bylo přidělení předvolby 317 Indianapolisu poctou počtu osob, o nichž se věřilo, že přežily potopení USS Indianapolis těsně před koncem druhé světové války. Křižník třídy Portland byl torpédován a potopen 30. července 1945 japonskou ponorkou I-58 . Americké námořnictvo původně uvedlo 1196 pracovníků, kteří byli na palubě lodi v době útoku, přičemž 316 potopení přežilo.



To, co jeden čtenář popsal jako „místní legendu“, že 317 přeživších skutečně přežilo torpédování, a představa, že taková víra ovlivnila původní označení oblasti v Indianapolis, se nezdá být podložena žádnou veřejnou agenturou. Historická společnost v Indianě ani Federální komise pro komunikace nenalezly záznamy týkající se odůvodnění přidělení předčíslí 317 městu. Kontaktovali jsme North American Numbering Plan Administration (NANPA) a AT&T, kteří uvedli tuto předvolbu a 86 dalších do provozu v roce 1947, ale nedostali jsme žádné odpovědi. Počáteční sada předvolby byly stanoveny, alespoň zčásti, na základě vzorce pro rotační vytáčení telefonů, který odhadoval, kolik hovorů konkrétní geografická oblast přijme.

Víra, že 317 lidí přežilo Indianapolis “ potopení však také bylo zdrojem kontroverzí. Zatímco americké námořnictvo po incidentu uvedlo 316 přeživších, svědci a přeživší trvali na tom, že počet byl krátký o jeden.



Záležitost byla urovnána až v březnu 2018, kdy se objevil historik Richard Hulver a dokumentaristka Sara Vladic zveřejněno vyšetřování Clarence Williama Donnora, radiotechnika, který byl omylem uveden jako na palubě lodi a přežil útok:

Donnorův spis naznačuje, že během několika hodin po příjezdu do Indianapolisu dorazilo jeho oznámení o přijetí do výcvikového programu pro důstojníky s příkazy hlásit se do Fort Schuyler v New Yorku. Jeho nasazení do Pacifiku bylo zrušeno. Když Donnor začal plánovat cestu přes Spojené státy, dokončila posádka Indianapolisu přípravy na svou osudovou cestu zpět do války. Během jednoho dne od jeho odletu byly komponenty pro atomovou bombu Malý chlapec naloženy do Indianapolisu a ona 16. července ráno odjela se svým přísně tajným nákladem. Uprostřed chaosu uspěchaného přesunu lodi byl zřejmě zaznamenán příjezd Donnora na palubu, ale jeho ukvapený odchod byl přehlédnut. Když tedy byly rekonstruovány papírové záznamy, zůstal na konečném seznamu posádky, což vedlo k doplnění 1196 - o jednoho muže příliš mnoho.

Zatímco námořnictvo téměř okamžitě vědělo, že Donnor žil, počáteční administrativní chyba zůstala v historických seznamech námořnictva bez vysvětlení a to, co se stalo oficiálním počtem, bylo částečně chybné.



Měsíc, kdy Vladic a Hulver zveřejnili svá zjištění, americké námořnictvo pozměněno jejich záznamy do seznamu 1195 na palubě Indianapolis v době útoku. Odhalení, že Donnor nebyl na palubě, také potvrdilo, že původní záznam námořnictva o 316 přeživších byl v rozporu s místní legendou správný.

V listopadu 2016 implementace 463 předčíslí pro centrální Indianu vedlo k tomu, že pro obyvatele Indianapolisu bylo vyžadováno desetimístné vytáčení, včetně těch, kteří mají v předčíslí 317 předvolby.